Με 151 «ναι» έναντι 124 «όχι» ψηφίστηκε από την Ολομέλεια το νομοσχέδιο «Διαρθρωτικά μέτρα για την πρόσβαση στο λιγνίτη και το περαιτέρω άνοιγμα της χονδρεμπορικής αγοράς ηλεκτρισμού» που προβλέπει την πώληση λιγνιτικών μονάδων της ΔΕΗ σε ιδιώτες.
Το νομοσχέδιο ψηφίστηκε από τους βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ και των ΑΝΕΛ και καταψήφισε η αντιπολίτευση.
Από την ονομαστική ψηφοφορία που έγινε με πρωτοβουλία της Δημοκρατικής Συμπαράταξης, απουσίαζαν από την κυβερνητική πλειοψηφία οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ Έφη Γεωργοπούλου, Δημήτρης Μπαξεβανάκης, ο Μάρκος Μπόλαρης και ο βουλευτής των ΑΝΕΛ Κώστας Ζουράρις. Υπέρ του νομοσχεδίου ψήφισε ο ανεξάρτητος βουλευτής Χάρης Θεοχάρης. Συνολικά απουσίασαν από την ψηφοφορία 25 βουλευτές
«Η επόμενη ημέρα θα είναι μια καλύτερη ημέρα για τη ΔΕΗ και τον ενεργειακό τομέα», ανέφερε ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Γιώργος Σταθάκης κλείνοντας τη συζήτηση του νομοσχεδίου.
Ο κ. Σταθάκης επισήμανε ότι κατά τη διάρκεια της συζήτησης αποσαφηνίστηκαν τα εργασιακά θέματα, ενώ διαμορφώθηκε και ένα συγκεκριμένο πλαίσιο για τις τοπικές κοινωνίες, οι οποίες, πέρα από την παροχή φθηνού ρεύματος, θα δουν βελτιωμένο τον τοπικό πόρο για το λιγνίτη και, όπως νωρίτερα ανακοίνωσε και ο αναπληρωτής υπουργός Σωκράτης Φάμελλος, θα ωφεληθούν επίσης από τον εθνικό πόρο μετάβασης στη μετά λιγνίτη εποχή.
«Η μεγαλύτερη πρόκληση μπροστά μας είναι να προχωρήσει άμεσα η κατάρτιση αναπτυξιακών σχεδίων για τις περιοχές αυτές και η στήριξή τους από πόρους μετάβασης -εθνικούς και ευρωπαϊκούς- και να δοθεί απάντηση στην επόμενη μέρα για τα μεγάλα θέματα της απασχόλησης, των επενδύσεων και των χρήσεων γης που αποτελούν τις μεγάλες προκλήσεις», είπε ο Γιώργος Σταθάκης και προσέθεσε ότι έχουν γίνει τα βήματα ώστε και η ΔΕΗ να ανταποκριθεί και να έχει ένα καλύτερο αύριο.
Ο υπουργός σημείωσε ότι η βελτίωση της θέσης της ΔΕΗ και η απόδοση της στρατηγική της ανάκαμψής της έχει αποτυπωθεί στη ραγδαία ανάκαμψη της χρηματιστηριακής της αξίας τους τρεις πρώτους μήνες του 2018.
Πηγή:www.dimokratiki.gr
Ο ΔΕΔΔΗΕ υπενθυμίζει ότι θα ισχύσει και φέτος, όπως κάθε χρόνο, από 1 Μαΐου 2018 έως 31 Οκτωβρίου 2018, το οικιακό τιμολόγιο με χρονοχρέωση (μειωμένο νυχτερινό), με συνεχές ωράριο (23:00 έως 07:00).
Καταναλωτές που επιθυμούν περαιτέρω ενημέρωση για το θέμα αυτό, μπορούν να λάβουν πληροφορίες από τον Προμηθευτή τους.
Πηγή: enikonomia.gr
Από τα μεσάνυχτα της Κυριακής προς Δευτέρα 23η Απριλίου ξεκίνησαν οι 48ωρες επαναλαμβανόμενες απεργίες πού έχει προκηρύξει η ΓΕΝΟΠ ΔΕΗ, με το μεγαλύτερο ενδιαφέρον των απεργών να εστιάζεται στους ατμοηλεκτρικούς σταθμούς της Δυτικής Μακεδονίας.
Κλιμάκιο της ΓΕΝΟΠ με επικεφαλής τον πρόεδρο Γιώργο Αδαμίδη βρέθηκε τα μεσάνυκτα έξω από την πύλη του μεγαλύτερου Ατμοηλεκτρικού σταθμού της Χώρας του Αγ. Δημητρίου, όπου ενημέρωσε τους εργαζόμενους της νυκτερινής βάρδιας για την σημασία και τους στόχους της απεργιακής κινητοποίησης.
Διαβεβαίωσε ότι ο στόχος της απεργίας «δεν είναι να δημιουργηθούν προβλήματα στην ηλεκτροδότηση της χώρας», διευκρίνισε ότι η επάρκεια του συστήματος είναι μεγάλη αφού «από τα 17.000 MW που είναι η εγκατεστημένη ισχύς, μόνο 5500 έως 6500 MW είναι η ζήτηση και μάλιστα στην μεγαλύτερη αιχμή κατά την διάρκεια του 24ώρου». Την ίδια ώρα, κλιμάκια των απεργών με συνδικαλιστικά στελέχη της ΓΕΝΟΠ και του Σπάρτακου με μια συντονισμένη ενέργεια βρέθηκαν έξω από τις πύλες του ΑΗΣ Καρδιάς και του ΑΗΣ Αμυνταίου, όπου ενημέρωσαν τους εργαζόμενους της νυκτερινής βάρδιας που έφθαναν με τα λεωφορεία.
Στο λιγνιτικό κέντρο δυτικής Μακεδονίας τέθηκαν εκτός λειτουργίας τρεις μονάδες: η I & II στον ΑΗΣ Αγ. Δημητρίου, η 2η στον ΑΗΣ Καρδιάς, ενώ την τελευταία στιγμή άλλαξαν τα σχέδια για την μονάδα στον ΑΗΣ Αμυνταίου και αποφασίστηκε να παραμείνει συνδεδεμένος στο σύστημα, καθώς τροφοδοτεί την τηλεθέρμανση του ακριτικού δήμου. Σύμφωνα με τον πρόεδρο της ΓΕΝΟΠ, στο νότιο σύστημα της χώρας έχουν τεθεί εκτός λειτουργίας μια λιγνιτική μονάδα στον ΑΗΣ Μεγαλόπολης και μια μονάδα Φυσικού αερίου στο Λαύριο.
Όπως δήλωσε ο κ. Αδαμίδης στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, ο απεργιακός σχεδιασμός υλοποιείται κανονικά, χωρίς να δημιουργηθούν προβλήματα στην ηλεκτροδότηση της χώρας. «Ζητάμε την απόσυρση του νομοσχεδίου που αποδεδειγμένα θα είναι καταστροφή για την δυτική Μακεδονία και την Μεγαλόπολη», τόνισε. Το πρωί θα ξεκινήσει η ακρόαση των φορέων στην Διαρκή Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής και όπως ανέφερε, «θα εξηγήσουμε στους βουλευτές τι σημαίνει για τις λιγνιτοφόρες περιοχές της Φλώρινας και της Μεγαλόπολης η πώληση σε ιδιώτες των καλύτερων και πιο ανταγωνιστικών μονάδων που διαθέτει η ΔΕΗ». Στην πύλη του ΑΗΣ Αγ. Δημητρίου παρέμειναν μέχρι να τεθεί εκτός λειτουργίας η πρώτη μονάδα του σταθμού ο περιφερειάρχης δυτικής Μακεδονίας Θόδωρος Καρυπίδης, ο Δήμαρχος Κοζάνης Λευτέρης Ιωαννίδης καθώς επίσης και περιφερειακοί και δημοτικοί σύμβουλοι της Κοζάνης, όπως και πολλοί εργαζόμενοι.
Η ίδια εικόνα επαναλήφθηκε στον ΑΗΣ Καρδιάς και τον ΑΗΣ Αμυνταίου. Σε ό,τι αφορά τα ορυχεία της περιοχής, σύμφωνα με τον προγραμματισμό των απεργών τα απεργιακά μέτρα θα ξεκινήσουν με την έλευση της πρωινής βάρδιας, στις 07.00.
Πηγή: kozan.gr
Μέχρι τις 31 Μαΐου ο διαγωνισμός. Τα βήματα σύστασης των δύο θυγατρικών εταιριών, με τα περιουσιακά στοιχεία των μονάδων. Δυνατότητα στους επενδυτές για προσφορές απόκτησης και των δύο εταιριών. Οι 13 fast track διαδικασίες απόσχισης και μεταβίβασης. Τι θα γίνει με τους εργαζόμενους.
Αυστηρά χρονοδιαγράμματα, συγκεκριμένα βήματα, διαδικασίες fast track απόσχισης καθώς και τον διορισμό για λογαριασμό των Βρυξελλών «εντολοδόχου παρακολούθησης» συνοδεύουν την πώληση των λιγνιτικών μονάδων της ΔΕΗ ΔΕΗ +1,32% στη Μελίτη και τη Μεγαλόπολη.
Όλα αυτά περιγράφονται στις 17 σελίδες του νομοσχεδίου του υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας, που δημοσιεύει σήμερα το Euro2day.gr. Το κείμενο με τίτλο «Διαρθρωτικά μέτρα για την πρόσβαση στον λιγνίτη και το περαιτέρω άνοιγμα της χονδρεμπορικής αγοράς ηλεκτρισμού» αναμένεται να κατατεθεί στη Βουλή μέσα στα επόμενα δύο 48ωρα.
Ειδικότερα, μέσα από τις διατάξεις των εννέα άρθρων ορίζεται ρητώς ότι «ο διαγωνισμός θα προκηρυχθεί μέσω ανοικτής, διεθνούς, δημόσιας πρόσκλησης από τη ΔEΗ Α.Ε. έως την 31η Μαΐου 2018 και θα ολοκληρωθεί με την υπογραφή της σύμβασης αγοραπωλησίας μετοχών και των λοιπών συμβάσεων εντός έξι μηνών από την ημερομηνία έναρξης της απόφασης της Ευρωπαϊκής Επιτροπής».
Με τα άρθρα 1 και 2, που καταλαμβάνουν τις επτά και πλέον σελίδες του νομοσχεδίου, περιγράφονται ο τρόπος για «απόσχιση και εισφορά δύο λιγνιτικών κλάδων της ΔEΗ Α.Ε. σε δύο νέες εταιρίες» και «διαδικασία, ολοκλήρωση και συνέπειες της απόσχισης και εισφοράς των κλάδων».
Επίσης, αυτό που αποκαλύπτεται μέσα από τις διατάξεις είναι το γεγονός ότι οι ενδιαφερόμενοι επενδυτές θα μπορούν να υποβάλλουν προσφορές είτε για την απόκτηση του συνόλου των μετοχών και των δύο νέων εταιριών, είτε για την απόκτηση του συνόλου των μετοχών μίας από αυτές.
Ακόμη απαριθμούνται τα περιουσιακά στοιχεία των μονάδων και δικαιώματα εκμετάλλευσης των ορυχείων που θα μεταφερθούν στις δύο νέες εταιρίες, προκειμένου αυτές να πωληθούν.
Επιπλέον, προβλέπεται ότι μέχρι τις 31 Μαΐου του 2018 συγκαλείται το διοικητικό συμβούλιο της ΔEH για να εγκρίνει τους όρους πράξεων απόσχισης και τις λογιστικές καταστάσεις απόσχισης.
Για τη διαδικασία αυτή στο άρθρο 2 ορίζονται 13 παρεκκλίσεις της νομοθεσίας, προκειμένου να ολοκληρωθεί με ταχύτατους ρυθμούς.
Με το άρθρο 3 περιγράφεται το «πλαίσιο της διαγωνιστικής διαδικασίας για την ολοκλήρωση της αποεπένδυσης». Μάλιστα προβλέπεται η δυνατότητα στη ΔEΗ, κατόπιν έγκρισης της Ευρ. Επιτροπής, να προσλάβει διεθνή ανεξάρτητο εκτιμητή (independent valuator), έναν άλλον για να λάβει γνωμοδότηση περί του δικαίου και ευλόγου του προσφερόμενου τιμήματος (fairness opinion) αλλά και έναν τρίτο που θα ενεργεί ως εντολοδόχος παρακολούθησης (monitoring trustee) εκ μέρους της Ευρ. Επιτροπής έναντι των δεσμεύσεων της ελληνικής δημοκρατίας για την παρούσα αποεπένδυση.
Με το άρθρο 4 ορίζονται «οι εργασιακές σχέσεις των εργαζομένων στους δύο κλάδους». Όσοι μεταφερθούν στις νέες εταιρίες, ναι μεν δεν μπορούν να απολυθούν για έξι χρόνια, ωστόσο μετά τη μεταβίβαση των μετοχών κάθε νέας εταιρίας, «το εργασιακό καθεστώς του προσωπικού τους θα διέπεται από την εργατική νομοθεσία και τον κανονισμό εργασίας που θα καταρτιστεί σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις». Επίσης η ΔEH οφείλει να απέχει από κάθε ενέργεια προσέλκυσης, με σκοπό την εκ νέου πρόσληψη με οποιαδήποτε ιδιότητα ή ειδικότητα του μεταφερόμενου προσωπικού στις δύο νέες εταιρίες, τα πρώτα δύο χρόνια από την υπογραφή της σύμβασης αγοραπωλησίας.
Αυτά είναι τα νεότερα στοιχεία που αποκαλύπτονται μέσα από το νομοσχέδιο που δημοσιεύει το Euro2day.gr, πέραν εκείνων δηλαδή που είχε γράψει στις 31 Μαρτίου 2018.
euro2day.gr
Σήμερα 16.04.2018 και ώρα 12.05 μ.μ. από βραχυκύκλωμα σε πεδίο Μέσης Τάσης (ΜΤ) του Αυτόνομου Σταθμού Παραγωγής Κω προκλήθηκε βλάβη στους ζυγούς ΜΤ του Σταθμού, με συνέπεια τη γενική διακοπή ηλεκτροδότησης στο σύμπλεγμα των νησιών Κω, Καλύμνου, Λέρου, Λειψών, Τήλου, Νισύρου, Ψερίμου κλπ.
 Το προσωπικό του σταθμού εργάζεται εντατικά για την άμεση επιδιόρθωση της βλάβης και την αποκατάσταση της ηλεκτροδότησης.
Η ΔΕΗ Α.Ε. ζητάει την κατανόηση των κατοίκων των εν λόγω νησιών και ενημερώνει ότι η σταδιακή αποκατάσταση της ηλεκτροδότησης βρίσκεται σε εξέλιξη και αναμένεται να ολοκληρωθεί σύντομα
Πηγή:www.dimokratiki.gr

ferriesingreece2

kalimnos

sportpanic03

 

 

eshopkos-foot kalymnosinfo-foot kalymnosinfo-foot nisyrosinfo-footer lerosinfo-footer mykonos-footer santorini-footer kosinfo-foot expo-foot