Πολλοί πελάτες της ΔΕΗ που είχαν την ατυχία να πληρώσουν μέσω ταχυπληρωμής στα ΕΛΤΑ το λογαριασμό ρεύματος, διαπίστωσαν το τελευταίο διάστημα ότι η πληρωμή τους δεν έχει καταχωρηθεί και άρα εμφανίζονται ως οφειλέτες.

Το φαινόμενο αυτό είχε γνωστοποιηθεί ξανά τον Ιούνιο του 2017 όταν έγινε γνωστό ότι οφείλεται ποσό ύψους 19,5 εκ. ευρώ. Περίπου το ίδιο ποσό εμφανίζονται τα ΕΛΤΑ να έχουν παρακρατήσει από πληρωμένους λογαριασμούς και αυτήν την περίοδο. Το θέμα καταγγέλθηκε πρόσφατα στη Βουλή, με την επισήμανση ότι έτσι τελικά χάνουν οι καταναλωτές την έκπτωση συνέπειας 15%, επιβαρύνονται με τόκους καθυστερήσεων και ακόμη απειλούνται με διακοπή ηλεκτροδότησης, ενώ έχουν πληρώσει κανονικά τους λογαριασμούς τους.

Εδώ θα πρέπει να σημειωθεί ότι για να αποφύγουν τη μεγαλύτερη ταλαιπωρία και τα επιπλέον έξοδα, οι πελάτες  της ΔΕΗ που έχουν πληρώσει τους λογαριασμούς ρεύματος μέσω ΕΛΤΑ, θα πρέπει να υποστούν μια άλλη ταλαιπωρία και να πάνε στο κοντινότερο υποκατάστημα της ΔΕΗ. Εκεί με την απόδειξη της πληρωμής από τα ΕΛΤΑ, έχει δοθεί γραμμή από την εταιρεία να γίνεται διασταύρωση των ημερομηνιών και στη συνέχεια να μη θεωρείται πλέον ληξιπρόθεσμος οφειλέτης να «ασπρίζει” το μητρώο του και  να δικαιούνται εκ νέου την έκπτωση 15%.

Αντίθετα όσοι δεν μεταβούν στα υποκαταστήματα ή έχουν χάσει το απόκομμα της ταχυπληρωμής θα πρέπει να περιμένουν πότε τα ΕΛΤΑ θα πληρώσουν τα χρήματα στη ΔΕΗ.

Εδώ θα πρέπει να σημειωθεί ότι η πρώτη φορά που ήρθε το θέμα επισήμως στη δημοσιότητα ήταν τον Απρίλιο του 2017 όταν η διοίκηση της ΔΕΗ έστειλε εξώδικο στα ΕΛΤΑ για το ίδιο θέμα. Βεβαίως για να σταλεί το εξώδικο, είχαν προηγηθεί και άλλες περιπτώσεις ασυνέπειας και αδικαιολόγητης παρακράτησης χρημάτων των καταναλωτών της ΔΕΗ, από τα ταχυδρομεία.

Αυτή η ασυνέπεια πάντως δεν εμπόδισε τη ΔΕΗ και τη διοίκησή της να υπογράψει δύο μήνες πριν, το Φεβρουάριο του 2017, σύμβαση για την παροχή ταχυδρομικών υπηρεσιών περισυλλογής, διαλογής, διακίνησης και διανομής των λογαριασμών της εταιρείας με τα ΕΛΤΑ. Τότε η ΔΕΗ κατέβαλε στα ΕΛΤΑ  21.004.980 ευρώ. Η σύμβαση έληξε στις 4 Μαρτίου ενώ η ΔΕΗ έχει δικαίωμα προαίρεσης για παράτασή της κατά ένα ακόμη έτος.

Τέλος να σημειωθεί ότι τα ΕΛΤΑ δραστηριοποιούνται ως προμηθευτές στη λιανική του ρεύματος, είναι δηλαδή ανταγωνιστές της ΔΕΗ, ενώ στο παρελθόν οι δύο εταιρείες είχαν συνεργαστεί, με τη ΔΕΗ  να παράσχει τεχνικές συμβουλές για την είσοδο των ταχυδρομείων στην προμήθεια ηλεκτρικής ενέργειας.

Την Πέμπτη 19 Απριλίου 2018 πραγματοποιήθηκε η αποσύνδεση του αξονικού τομογράφου από το ηλεκτροπαραγωγό ζεύγος (γεννήτρια) που την ρευματοδοτούσε και πραγματοποιήθηκε η σύνδεση του με το Δίκτυο της ΔΕΗ.
Έκτοτε ο αξονικός τομογράφος λειτουργεί όποτε χρειάζεται χωρίς η λειτουργία της γεννήτριας να ενοχλεί τους κατοίκους και επιχειρηματίες της περιοχής της οδού Μητροπόλεως. Να σημειώσουμε πως η ρευματοδότηση του αξονικού τομογράφου το 2004 είχε γίνει μέσω του ηλεκτροπαραγωγού ζεύγους ως προσωρινή λύση μέχρι να δινόταν η τελική λύση της σύνδεσης με το δίκτυο της ΔΕΗ. Η συγκεκριμένη λειτουργία επιβάρυνε την συνοικία πέριξ του Νοσοκομείου. Ενημερώνουμε, ιδιαίτερα τους περίοικους και τους συμπολίτες μας πως αυτή την περίοδο είναι σε εξέλιξη το σύνολο των απαιτούμενων εργασιών για την επίτευξη μιας ολοκληρωμένης λύσης ρευματοδότησης του Αξονικού Τομογράφου, μια εργασία που έπρεπε να είχε ολοκληρωθεί εδώ και πολλά χρόνια. Ήδη έχει επιτευχθεί μια πρώτη λειτουργικότητα με την συνδρομή της Τεχνικής υπηρεσίας του Νοσοκομείου, την δωρεάν εργασία από τον ηλεκτρολόγο κ. Γεώργιο Μουζάκη και την οικονομική συνδρομή του κυρίου Μιχάλη Χατζημιχαήλ επιχειρηματία της περιοχής (Kos Sport Center).
Το επόμενο διάστημα οι υπηρεσίες του Νοσοκομείου θα εργασθούν προκειμένου να επιτευχθεί η τελική ολοκληρωμένη λύση που θα περιλαμβάνει την επανεγκατάσταση του ηλεκτροπαραγωγού ζεύγους ως εφεδρικού – σε νέα θέση όπου θα λειτουργεί σπανιότατα - και την προμήθεια και εγκατάσταση συστήματος αδιάλειπτης παροχής ισχύος. Όλα τα ανωτέρω υλοποιούνται από τις υπηρεσίες του Νοσοκομείου με τις δικές μας δυνάμεις.
Εργαζόμενοι και διοίκηση αισθανόμαστε ιδιαίτερα χαρούμενοι γιατί μετά την απομάκρυνση του φορητού ψυκτικού θαλάμου τύπου κοντέινερ με την κατασκευή μόνιμου ψυκτικού θαλάμου ολοκληρώθηκε και η απομάκρυνση του ηλεκτροπαραγωγού ζεύγους (γεννήτριας) αφού επετεύχθη η σύνδεση του Αξονικού Τομογράφου με το Δίκτυο της ΔΕΗ.
ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ ΓΝ – ΚΥ ΚΩ «ΙΠΠΟΚΡΑΤΕΙΟΝ»
Συμβολική κατάληψη στα κεντρικά γραφεία της ΔΕΗ στη Χαλκοκονδύλη, πραγματοποιούν συνδικαλιστές από χτες το βράδυ.
Οι συνδικαλιστές έχουν αποκλείσει τον 6ο όροφο όπου βρίσκεται η αίθουσα συνεδριάσεων και σκοπεύουν να ακυρώσουν την συνεδρίαση του ΔΣ της εταιρείας. Οι διαδηλωτές αντιδρούν στην πώληση των λιγνιτωρυχείων της εταιρείας στην Αρκαδία και την Δυτική Μακεδονία και δηλώνουν αποφασισμένοι να ακυρώσουν στην πράξη την ιδιωτικοποίηση της ΔΕΗ που συμφώνησε η κυβέρνηση με τους δανειστές.
«Δεν θα παραδώσουμε τα κλειδιά των εργοστασίων και των ορυχείων στους ψευτοεπενδυτές» δηλώνει στο iefimerida ο πρόεδρος της ΓΕΝΟΠ ΔΕΗ Γιώργος Αδαμίδης.
 
Δεν θα παραδώσουμε την εταιρεία σε ψευτοεπενδυτές δηλώνει στο iefimerida ο πρόεδρος της ΓΕΝΟΠ ΔΕΗ Γιώργος Αδαμίδης.
iefimerida.gr
Η ΔΕΗ Α.Ε. υπενθυμίζει στους πελάτες της που κάνουν χρήση του οικιακού τιμολογίου με χρονοχρέωση (μειωμένο – νυχτερινό), ότι θα αρχίσει να ισχύει για την καλοκαιρινή περίοδο το συνεχές ωράριο 23:00 έως 07:00 από την Πρωτομαγιά έως τις 31 Οκτωβρίου 2018.
Πότε συμφέρει αυτό το τιμολόγιο
Το μειωμένο νυχτερινό τιμολόγιο συμφέρει όταν χρησιμοποιείτε τις ηλεκτρικές συσκευές που καταναλώνουν πολύ ρεύμα κατά τη διάρκεια της νύχτας (ώρες μειωμένης χρέωσης)
Σε κάθε περίπτωση εάν η συνολική σας κατανάλωση, ημέρας και νύχτας, είναι πάνω από 800 kWh (κιλοβατώρες) το τετράμηνο
Όταν η 4μηνιαία σας κατανάλωση (ημέρας και νύχτας) είναι μικρότερη των 800 kWh, εφόσον η κατανάλωσης της νύχτας είναι τουλάχιστον 150 kWh
Μπορείτε να έχετε το μεγαλύτερο οικονομικό όφελος από το οικιακό τιμολόγιο με χρονοχρέωση:
Συμφέρει εάν προγραμματίσετε, για παράδειγμα, με χρονοδιακόπτη, ορισμένες ενεργοβόρες ηλεκτρικές συσκευές. Όπως πλυντήριο ρούχων, πλυντήριο πιάτων, θερμοσίφωνα και θερμοσυσσωρευτές να λειτουργούν στις ώρες μειωμένης χρέωσης. Εάν χρησιμοποιείτε την ηλεκτρική κουζίνα, το ηλεκτρικό σίδερο και τα κλιματιστικά κυρίως κατά τις ώρες μειωμένης χρέωσης
Επωφελείστε επίσης και από τις ηλεκτρικές συσκευές που λειτουργούν όλο το 24ώρο. Όπως το ψυγείο, τον καταψύκτη και διάφορες ηλεκτρονικές συσκευές. Ο λόγος είναι ότι το 1/3 της ενέργειας που καταναλώνουν θα χρεώνεται με τη μειωμένη τιμή της νύχτας. Επίσης οι καταναλώσεις των λαμπτήρων φωτισμού ασφαλείας κατά τη διάρκεια της νύκτας θα χρεώνονται με χαμηλές τιμές.
Τμηματικό ωράριο και ποια είναι η θερινή περίοδος
Θερινή περίοδος ΔΕΗ: 1 Μαΐου έως 31 Οκτωβρίου
· 23:00-07:00
Συνεχές ωράριο*
Όλο το έτος : 23:00 έως 07:00
Πώς μπορείτε να μάθετε το ωράριο του Οικιακού Νυχτερινού Τιμολογίου που ισχύει στο ακίνητό σας;
Μπορείτε να διαπιστώσετε εάν έχετε το τμηματικό ή το συνεχές ωράριο, ελέγχοντας το μετρητή της παροχής σας. Συγκεκριμένα, μπορείτε να παρατηρήσετε εάν από τις ώρες 15:00 έως 17:00 (από 1η Νοεμβρίου έως την 30η Απριλίου) ο μετρητής σας καταγράφει τις καταναλώσεις στον καταχωρητή (Κοντέρ) με την ένδειξη Μ (Μειωμένο τιμολόγιο) ή στον καταχωρητή (Κοντέρ) με την ένδειξη Κ (Κανονικό τιμολόγιο), οπότε θα διαπιστώσετε πιο ωράριο του μειωμένου τιμολογίου έχετε.
Εάν είστε ενοικιαστής ενός ακινήτου, πως μπορείτε να κάνετε αίτηση για Οικιακό Νυχτερινό Τιμολόγιο;
Προκειμένου να καταθέσετε αίτηση χορήγησης του Οικιακού Νυχτερινού Τιμολογίου θα πρέπει να έχετε εγγράφως και τη σύμφωνη γνώμη του ιδιοκτήτη του ακινήτου.
Πώς μπορείτε να αλλάξετε το ωράριο από Συνεχές σε Τμηματικό;
Αν έχετε το Συνεχές ωράριο του Οικιακού Νυχτερινού Τιμολογίου μπορείτε αν θέλετε να το αλλάξετε σε Τμηματικό, αλλά δεν μπορείτε να επανέλθετε στο Συνεχές αν αλλάξετε γνώμη. Η δυνατότητα αυτή ισχύει για τις περισσότερες περιοχές της χώρας.
Για την αλλαγή αυτή απαιτείται:
Να υποβληθεί σχετική αίτηση αλλαγής ωραρίου για το Οικιακό Νυχτερινό Τιμολόγιο (απαραίτητη η Αστυνομική Ταυτότητα και τα στοιχεία του ΑΦΜ) στο αρμόδιο γραφείο εξυπηρέτησης για Υπηρεσίες Δικτύου του ΔΕΔΔΗΕ.
Πηγή: enikonomia.gr
Του Γιώργου Φιντικάκη
Στην απίστευτη πρακτική να παρακρατούν χρήματα από την πληρωμή λογαριασμών ρεύματος ταχυδρομικά, δίχως να τα καταβάλουν εγκαίρως στη ΔΕΗ, προκειμένου να καλύπτουν δικές τους ταμειακές «τρύπες», συνεχίζουν να επιδίδονται τα ΕΛΤΑ.
Τακτική που πρωτοεμφανίστηκε προ ενός έτους, συνιστά «υπεξαίρεση» χρημάτων, και που παρά τα εξώδικα της ΔΕΗ, συνεχίζεται έως τις ημέρες μας, δίχως όμως και η επιχείρηση να αποφασίζει να διακόψει τη συνεργασία με τα ΕΛΤΑ, παρ’ ότι η αγορά ταχυμεταφορών έχει ανοίξει και υπάρχει πληθώρα ιδιωτικών εταιρειών.
Σαν αποτέλεσμα της μεθόδευσης αυτής, πολλοί πελάτες της ΔΕΗ αφενός καλούνται να καταβάλουν ξανά το λογαριασμό τον οποίο έχουν ήδη εξοφλήσει, αφετέρου χάνουν την «έκπτωση συνέπειας», όπως ονομάζεται, ύψους 15%, καθώς εμφανίζονται να μην έχουν πληρώσει στην ώρα τους. Σαν να μην έφταναν αυτά, υπάρχει πάντα και ο κίνδυνος διακοπής της παροχής λόγω οφειλής, που στην πραγματικότητα δεν υφίσταται.
Τα τηλέφωνα στο γραφείο παραπόνων -και όχι μόνο- είναι συνεχή, με τη ΔΕΗ να συμβουλεύει τους πελάτες της να προσκομίσουν στο κοντινότερο κατάστημα, την απόδειξη πληρωμής στα ΕΛΤΑ, προκειμένου να δικαιωθούν.
Δικαίωση που απ’ ότι λέγεται συμβαίνει σε αρκετές περιπτώσεις, ωστόσο δεν αναιρεί το γεγονός ότι η παρακράτηση χρημάτων συνιστά αδίκημα, ενώ αναδεικνύει μια ακόμη από τις πολλές παθογένειες και στρεβλώσεις του πως λειτουργεί σήμερα η ΔΕΗ και η αγορά. Πολλώ δε μάλλον αν σκεφτεί κανείς ότι τα ΕΛΤΑ έχουν άδεια προμήθειας ρεύματος. Δραστηριοποιούνται δηλαδή ως πάροχος ηλεκτρισμού στην αγορά, πωλούν επομένως ρεύμα και άρα την ίδια στιγμή που καταχρώνται χρήματα της ΔΕΗ, την ανταγωνίζονται!
Τα εξώδικα
Το θέμα δεν είναι καινούργιο. Έγινε για πρώτη φορά γνωστό τον Απρίλιο του 2017, όταν ο πρόεδρος της ΔΕΗ Μανώλης Παναγιωτάκης απέστειλε εξώδικο στη διοίκηση των ΕΛΤΑ, καλώντας την να σταματήσει την πρακτική της παρακράτησης χρημάτων. Επανήλθε στην επικαιρότητα, τον Ιούνιο του 2017, όταν με δεύτερο εξώδικο προς τον διευθύνοντα σύμβουλο των ΕΛΤΑ, Γιάννη Ζαρολιάγκη, ο κ. Παναγιωτάκης ζητούσε την άμεση καταβολή των χρημάτων, ύψους 19,5 εκατ. ευρώ, που χρωστούσε ως εκείνη τη στιγμή, η επιχείρηση.
Άγνωστο για ποιον ακριβώς λόγο ξεκίνησαν να παρακρατούν χρήματα τα ΕΛΤΑ, εντούτοις όπως είχε γίνει από τότε γνωστό, μέσω αυτών τα ταχυδρομεία τακτοποιούσαν δικά τους λειτουργικά έξοδα, όπως μισθοδοσίες, πρακτική που φαίνεται ότι συνεχίζεται ως και σήμερα.
Δίχως επίσης να είναι γνωστό τι απέγινε με την υπόθεση, και κατά πόσο η συνέχεια του σίριαλ αυτού δόθηκε στα δικαστήρια, το θέμα είναι ότι παρά τις επανειλημμένες οχλήσεις και την ταλαιπωρία που υφίστανται οι πελάτες της ΔΕΗ, η πρακτική αυτή συνεχίζεται. Το επιβεβαιώνουν τα συχνά παράπονα που δέχεται το τηλεφωνικό κέντρο της επιχείρησης.
Το υπερταμείο
Τα ερωτήματα είναι πολλά. Αφενός προς τη διοίκηση της ΔΕΗ, η οποία ακόμη και αν έχει προσφύγει σε ένδικα μέσα, συνεχίζει να συνεργάζεται με τα ΕΛΤΑ. Αφετέρου προς τη διοίκηση του υπερταμείου, το οποίο και ελέγχει πλέον εδώ και μερικούς μήνες τις μετοχές των ΕΛΤΑ, του κατά κοινή παραδοχή μεγαλύτερου «αρρώστου» στο χώρο των ΔΕΚΟ. Εξάλλου, η Ελληνική Εταιρεία Συμμετοχών και Περιουσίας (όπως ονομάζεται το υπερταμείο) πρόκειται να προχωρήσει άμεσα στην αξιολόγηση και πιθανώς στην αντικατάσταση συγκεκριμένων μελών της διοίκησης Ζαρολιάγκη στα Ελληνικά Ταχυδρομεία, διαδικασία που αποτελεί μνημονιακή υποχρέωση, και αφορά και άλλες ΔΕΚΟ.
Θα είχε επομένως ενδιαφέρον να μάθει κανείς ποια μέτρα έχει πάρει απέναντι στο θέμα η διοίκηση του υπερταμείου, πολλώ δε μάλλον όταν η ΔΕΗ υπάγεται επίσης σε αυτό, και προφανώς θα έχει ενημερωθεί σχετικά.
Η κατάσταση των ΕΛΤΑ
Και ενώ συμβαίνουν όλα αυτά, προ ενός περίπου μηνός, η διοίκηση των ΕΛΤΑ Courier, υπό τον κ. Αντώνη Φειδοπιάστη είχε προτείνει αύξηση μισθών κατά 14%. Αύξηση δηλαδή μισθών σε μια εταιρεία που κατέχει πολύ χαμηλό μερίδιο στις ταχυμεταφορές, μόλις 10%, ευρισκόμενη στην 5η θέση, κι αυτό παρ’ ότι ανήκει σε ένα μεγάλο κρατικό όμιλο. Αύξηση που δεν έγινε τελικά δεκτή.
Σε αυτόν ακριβώς τον όμιλο, το υπερταμείο έχει εισηγηθεί πρόγραμμα αποχώρησης προσωπικού με ώριμα συνταξιοδοτικά δικαιώματα, επανεξέταση μισθολογικού κόστους και αριθμού εποχικών υπαλλήλων και μείωση δαπανών σε όλα τα επίπεδα. Έχει καλέσει επίσης τα ΕΛΤΑ να εισαγάγουν νέες υπηρεσίες εξπρές για να βελτιώσουν τις ανάγκες της αγοράς κούριερ, να επενδύσουν σε νέες τεχνολογίες (π.χ. αυτοματοποιημένα συστήματα διαλογής δεμάτων, smart parcel stations, smart mailboxes, υπηρεσίες web services, portals και applications) κ.ο.κ   liberal.gr

ferriesingreece2

kalimnos

sportpanic03

 

 

eshopkos-foot kalymnosinfo-foot kalymnosinfo-foot nisyrosinfo-footer lerosinfo-footer mykonos-footer santorini-footer kosinfo-foot expo-foot