Η μείωση του ΕΦΚ κατά 50% για το πετρέλαιο που καταναλώνουν οι μονάδες της ΔΕΗ στα νησιά, θα επιβαρύνει τον κρατικό προϋπολογισμό με περίπου 100 εκατ. ευρώ το χρόνο

Κόστος της τάξεως των 100 εκατ. ευρώ ετησίως προβλέπεται ότι θα έχει για τον κρατικό προϋπολογισμό η πρόταση της Ρυθμιστικής Αρχής Ενέργειας για μείωση κατά 50% του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης στο ντίζελ που καταναλώνουν οι ηλεκτροπαραγωγικοί σταθμοί της ΔΕΗ στα νησιά.
Η ολομέλεια της ΡΑΕ ολοκλήρωσε αργά απόψε 7 Αυγούστου 2017 την απόφαση της για την αναθεώρηση των Υπηρεσιών Κοινής Ωφέλειας, η οποία θα καθαρογραφεί και θα αποσταλεί στο υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας εντός των επομένων ημερών.
Το όλο θέμα όμως δεν κλείνει εδώ αφού για την εφαρμογή μέρους ή του συνόλου των προτάσεων της ΡΑΕ θα πρέπει να υπάρξει νομοθετική ρύθμιση και βεβαίως εφόσον υιοθετηθεί η πρόταση για μείωση του ΕΦΚ τότε θα πρέπει να προηγηθεί διαβούλευση με τους θεσμούς.
Έτσι η υπόθεση βρίσκεται πλέον στα χέρια της κυβέρνησης και όπως φαίνεται το νέο ραντεβού για τη συνέχιση των διαβουλεύσεων δίνεται για τον Σεπτέμβρη.

Οι αποφάσεις της ΡΑΕ

Σε ότι αφορά την απόφαση της ΡΑΕ αυτή έχει τρία σκέλη:
• Πρώτον, κατέληξε ότι το ποσό που θα ανακτήσει η ΔΕΗ για τα ΥΚΩ των ετών 2012 έως και 2016 θα είναι 360 εκατ. ευρώ έναντι των 735 εκατ. ευρώ που ζητούσε η ΔΕΗ. Το κούρεμα αυτό αναμένεται να πυροδοτήσει αντιδράσεις από την πλευρά της ΔΕΗ η οποία ενδέχεται να προσφύγει στο Συμβούλιο της Επικρατείας καταθέτοντας κατ’ αρχήν ασφαλιστικά μέτρα για να μπλοκάρει την όποια εξέλιξη. Σε ότι αφορά την κατανομή των 360 εκατ ευρώ και προκειμένου να μην υπάρξουν αυξήσεις για τους καταναλωτές η ΡΑΕ αποφάσισε ότι θα γίνουν στη διάρκεια της πενταετίας 2018-2022 και θα κατανεμηθούν οπισθοβαρώς. Συγκεκριμένα τα έτη 2018-2019-2020 θα κατανεμηθούν από 40 εκατ. ευρώ προς ανάκτηση κατ’ έτος ενώ το 2021και το 2022 θα κατανεμηθούν από 120 εκατ. ευρώ κατ’ έτος. Αυτό γίνεται διότι υπολογίζεται ότι το 2018 θα ενταχθεί στο σύστημα η διασύνδεση των Κυκλάδων από την οποία εκτιμάται ότι θα εξοικονομούνται ΥΚΩ ύψους περίπου 25-30 εκατ. ευρώ ενώ από το 2020 θα ενταχθεί στο σύστημα και η μικρή διασύνδεση της Κρήτης η οποία θα συμβάλει στην εξοικονόμηση ΗΚΩ ύψους 140 εκατ. ευρώ.
• Δεύτερον, σε ότι αφορά τα ΥΚΩ από το 2018 και μετά η ΡΑΕ ζητεί τη μείωση του ΕΦΚ στο 50%. Σημειώνεται ότι ο ΕΦΚ για το πετρέλαιο των σταθμών στα νησιά υπολογίζεται σε 180-200 εκατ. ευρώ ετησίως. Η ΡΑΕ θεωρεί ότι επιβάλλεται η μείωση της φορολόγησης των ενεργειακών προϊόντων και για το λόγο αυτό προχωρείς τη συγκεκριμένη πρόταση αν και είναι μάλλον δύσκολο να γίνει αποδεκτή από τους θεσμούς ή πάντως θα πρέπει να βρεθεί ένα άλλο έσοδο για να καλύψει την τρύπα στα έσοδα του κράτους.
• Τρίτον, σε ότι αφορά τον τρόπο καταμερισμού των ΥΚΩ στους οικιακούς καταναλωτές η ΡΑΕ προτείνει να μειωθεί ο αριθμός των κλιμάκων σε τρεις από τέσσερις που ισχύουν σήμερα όπως επίσης προτείνει οι καταναλωτές να μην χρεώνονται για το σύνολο της κατανάλωσης τους με το ποσό της υψηλής κλίμακας. Έτσι οι κλίμακες θα είναι από 0-1600 KWh από 1600-2400 KWh και από 2400 KWh και πάνω. Σημαντικές αυξήσεις αναμένονται για τις πολύ μεγάλες οικιακές καταναλώσεις πάνω από 4500 KWh για τις οποίες προβλέπεται επίσης ότι όσο μεγαλώνει η κατανάλωση τόσο μεγαλώνει και η χρέωση των ΥΚΩ.

Τα οφέλη και οι επιβαρύνσεις

Από τις αλλαγές αυτές εκτιμάται ότι θα προκύψουν ελαφρύνσεις για την πλειοψηφία των καταναλωτών, καθώς αυτοί θα έχουν όφελος της τάξεως των 60 ευρώ το χρόνο.
Μικρό όφελος της τάξης του 1% θα έχουν μικρές επιχειρήσεις, ενώ ελάχιστη εκτιμάται πως θα είναι η επιβάρυνση - περί το 1 ευρώ - σε χαμηλές καταναλώσεις ρεύματος όπως αυτές που αφορούν σε εξοχικές κατοικίες.
Αντίθετα, μεγαλύτερα ποσά θα κληθούν να καταβάλουν όσοι εμφανίζουν υπέρογκες καταναλώσεις ρεύματος (λειτουργία πισίνας κτλ).
Σημειώνεται πως οι καταναλωτές θα πληρώνουν με αυξημένη χρέωση μόνο για την ενέργεια που ξεπερνάει την κάθε κλίμακα.
Με τον τρόπο αυτό βεβαίως δημιουργείται μια «τρύπα» κάποιων δεκάδων εκατομμυρίων στο συνολικό ποσό των ΥΚΩ, η οποία όμως καλύπτεται από την επιστροφή του ΕΦΚ.
Τέλος η ΡΑΕ εισηγείται σημαντικές αλλαγές στο ΚΟΤ με τη δημιουργία τεσσάρων κατηγοριών με διαφορετικές εκπτώσεις από 20 έως 80%.
Η μεγαλύτερη έκπτωση 80% θα χορηγείται στους δικαιούχους του εισοδήματος αλληλεγγύης με τα κριτήρια που ισχύουν για τους ανθρώπους που ζουν σε συνθήκες φτώχειας, ενώ για τις άλλες τρεις κατηγορίες προβλέπονται εκπτώσεις 20%, 40% και 60% ανάλογα με τα κριτήρια (εισόδημα, περιουσία, καταθέσεις κλπ).
Με την πρόταση της ΡΑΕ αυτό θα αλλάξει και οι καταναλωτές θα πληρώνουν τη μεγαλύτερη κλίμακα μόνο για την υπερβάλλουσα κατανάλωση.

ΠΗΓΗ:worldenergynews.gr

Αλλάζουν οι κλίμακες στις Υπηρεσίες Κοινής Ωφέλειας και φέρνουν αυξήσεις στους λογαριασμούς

 Ποιοι θα έχουν εκπτώσεις 50 ως 60 ευρώ και ποιοι θα... καούν από τις αυξήσεις - Σαρωτικές αλλαγές στο Κοινωνικό Τιμολόγιο με τέσσερις κλίμακες και διαφορετικές εκπτώσεις - Αναλυτικά η πρόταση της ΡΑΕ για τις νέες τιμές στο ρεύμα και ποιοι επηρεάζονται ανάλογα με την κατανάλωση

Τα πάνω κάτω φέρνει η πρόταση της Ρυθμιστικής Αρχής Ενέργειας για τις χρεώσεις του ρεύματος όχι μόνο σε ότι αφορά στο Κοινωνικό Τιμολόγιο όπου πλέον οι δικαιούχοι γίνονται… τεσσάρων κατηγοριών, αλλά και στις χρεώσεις των Υπηρεσιών Κοινής Ωφέλειας με αλλαγές στις κλίμακες που φέρνουν τα πάνω-κάτω στις χρεώσεις.

Οι αλλαγές στο Κοινωνικό Τιμολόγιο:
Η ΡΑΕ εισηγείται τη δημιουργία τεσσάρων κατηγοριών δικαιούχων, οι οποίοι θα έχουν διαφορετικές εκπτώσεις στον λογαριασμό.

Τη μεγαλύτερη έκπτωση, η οποία θα είναι της τάξης του 80% θα χορηγείται στους δικαιούχους του εισοδήματος αλληλεγγύης με τα κριτήρια που ισχύουν για τους ανθρώπους που ζουν σε συνθήκες φτώχειας.

Στις υπόλοιπες τρεις κατηγορίες με εκπτώσεις που θα ξεκινούν από 20% και θα κλιμακώνονται σε 40% και 60% θα ληφθούν υπόψη εισοδηματικά, περιουσιακά και κοινωνικά κριτήρια, αλλά και οι καταθέσεις που εμφανίζονται στους λογαριασμούς τους στις τράπεζες.

Οι αλλαγές στις χρεώσεις ΥΚΩ:
Αλλαγές εισηγείται η Ρυθμιστική αρχή Ενέργειας και στις χρεώσεις ΥΚΩ. Οι σημερινές χρεώσεις είναι 0,00699 ευρώ για 0-1.600 kWh το τετράμηνο, 0,01570 ευρώ για 1.601-2.000 kWh, 0,03987 ευρώ για 2.001-3.000 kWh, και 0,04488 ευρώ για 3.000 kWh και άνω.

Η μεγάλη αδικία σήμερα συνίσταται στο γεγονός ότι όταν ο καταναλωτής υπερβαίνει το ένα κλιμάκιο χρεώνεται με τη νέα κλίμακα για όλη την κατανάλωση που κάνει μέσα στο τετράμηνο. Τώρα με την πρόταση της ΡΑΕ η επιπλέον χρέωση θα γίνεται μόνο για τις κιλοβατώρες που υπερβαίνουν το κλιμάκιο.

Ωστόσο θα προσαρμοστούν και οι χρεώσεις για τις κλίμακες.

Έτσι για τη χαμηλή κλίμακα αναμένεται να υπάρξει μια επιβάρυνση της τάξης του 1 ευρώ ανά τετράμηνο, ενώ για τις κλίμακες 1600-2000 kWh και 2.001-3.000 kWh αναμένεται να υπάρξουν μειώσεις της τάξης των 50- 60 ευρώ ετησίως. Αντίθετα για τις καταναλώσεις άνω των 3000 kWh θα υπάρξουν σημαντικές αυξήσεις.

Με πληροφορίες από capital

Η Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας φέρνει νέες αυξήσεις στα τιμολόγια

- Οι καταναλωτές θα πληρώσουν το κόστος των ΥΚΩ από 2012 ως 2015
- Μέσα σε πέντε χρόνια θα καλυφθεί μέσω λογαριασμών “τρύπα” εκατοντάδων εκατομμυρίων
Η ώρα των αυξήσεων στους λογαριασμούς ρεύματος της ΔΕΗ έφτασε. Μέσα στις επόμενες ημέρες και πιθανότατα πριν τον Δεκαπενταύγουστο η Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας αναμένεται να δώσει στο υπουργείο την πρότασή της για τον τρόπο πουν θα καλυφθεί η “μαύρη τρύπα” στα ταμεία της ΔΕΗ από τις ΥΚΩ της περιόδου από το 2012 ως το 2015.

Σύμφωνα με τη ΔΕΗ το κόστος για την επιχείρηση ήταν 735 εκατομμύρια ευρώ. Ωστόσο η ΡΑΕ “ψαλίδισε” όπως όλα δείχνουν το ποσό στη μέση και έτσι τα εκατομμύρια των καταναλωτών θα επιβαρυνθούν τελικά με το ποσό των 375.000.000 ευρώ.
Έτσι, σύμφωνα με πληροφορίες αυτό είναι το ποσό που πρέπει να καλυφθεί μέσω των αυξήσεων στο ρεύμα.
Για να μην είναι μεγάλες οι αυξήσεις, αλλά ταυτόχρονα να αρχίσει και η ροή χρημάτων προς τη ΔΕΗ η ΡΑΕ βάζει ένα χρονικό περιθώριο 5 ετών μέσα στο οποίο θα πρέπει να καλυφθεί αυτό το ποσό.
Οι αυξήσεις θα είναι σταδιακές και θα είναι μεγαλύτερες προς το τέλος της πενταετίας αυτής.
Έτσι οι αυξήσεις που θα αρχίσουν να “φαίνονται” στους λογαριασμούς των νοικοκυριών από την 1/1/2018 θα γίνουν ακόμη μεγαλύτερες με την πάροδο των ετών, από το 2020 και μετέ και μέχρι το 2022.
Άμεσες αναμένεται να είναι οι αλλαγές επίσης σε δύο επίπεδα. Σε ό,τι αφορά στο Κοινωνικό Τιμολόγιο, αλλά και στις χρεώσεις ΥΚΩ.

Σε ό,τι αφορά στις χρεώσεις Υπηρεσιών Κοινής Ωφέλειας σήμερα υπάρχει μια κλίμακα από 0 έως 1.600 kwh με τιμή 0,00699 ευρώ ανά kwh, μια δεύτερη από 1.601 έως 2.000 kwh με τιμή 0,01570 ευρώ, η τρίτη κλίμακα από 2.001 έως 3.000 kwh με χρέωση 0,03987 ευρώ ανά kwh και η κλίμακα πάνω από 3.001 kwh με τιμή 0,04488 ευρώ.
Με το σημερινό καθεστώς εάν κάποιος υπερβεί μία κλίμακα χρεώνεται με την τιμή της επόμενης για όλες τις κιλοβατώρες που κατανάλωσε από την πρώτη κιλοβατώρα.
Τώρα η ΡΑΕ προσανατολίζεται σε μια πιο δίκαιη κατανομή και έτσι ο καταναλωτής θα χρεώνεται με τις τιμές τις επόμενης κλίμακας μόνο για τις πρόσθετες κιλοβατώρες.
Δεν αποκλείεται πάντως να υπάρξουν και αυξήσεις στις χρεώσεις, οι δημιουργία ενδιάμεσων κλιμάκων.

Η δεύτερη αλλαγή αφορά στους 692.335 δικαιούχους του Κοινωνικού Οικιακού Τιμολογίου. Εδώ αναμένεται τα γίνουν πιο αυστηρά τα κριτήρια για την ένταξη στο ΚΟΤ, καθώς έχουν εντοπιστεί περιπτώσεις δικαιούχων που ναι μεν έχουν εισόδημα ως 12.000 ευρώ ωστόσο διαθέτουν σημαντικές καταθέσεις και ακίνητα μεγάλης αξίας.

newsit.gr

Αντιμέτωποι με σημαντικές αλλαγές τόσο για το Κοινωνικό Οικιακό Τιμολόγιο (ΚΟΤ) της ΔΕΗ όσο και για τις χρεώσεις στις Υπηρεσίες Κοινής Ωφέλειας (ΥΚΩ) πρόκειται να έρθουν χιλιάδες καταναλωτές και αυτό διότι η εισήγηση της ΡΑΕ προς το υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας αναμένεται να φέρει «αναταράξεις» μέχρι και στην… Επιχείρηση.

Σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες του Ελεύθερου Τύπου, η εισήγηση που θα κατατεθεί μέσα στις επόμενες ημέρες προβλέπει αυστηρότερα κριτήρια για τη χορήγηση του ΚΟΤ, αναπροσαρμογές στις χρεώσεις ΥΚΩ, αλλά και λιγότερα χρήματα από αυτά που η ΔΕΗ αρχικά διεκδικούσε.

Ειδικότερα, χρήση του Κοινωνικού Οικιακού Τιμολογίου κάνουν 692.335 δικαιούχοι, οι οποίοι ανήκουν σε συγκεκριμένες ευπαθείς ομάδες. Δηλαδή, είτε έχουν χαμηλό ετήσιο οικογενειακό εισόδημα και συγκεκριμένα μικρότερο από το ποσό των 12.000 ευρώ. Είτε είναι γονείς με τρία προστατευόμενα τέκνα και ετήσιο οικογενειακό εισόδημα μικρότερο από το ποσό των 23.500 ευρώ. Ακόμα, χρήση του ΚΟΤ κάνουν οι άνεργοι για συνεχές χρονικό διάστημα μεγαλύτερο των 6 μηνών και με ετήσιο οικογενειακό εισόδημα μικρότερο από το ποσό των 12.000 ευρώ.

Επίσης, άτομα με αναπηρία 67% και άνω ή άτομα που τα βαρύνουν προστατευόμενα μέλη με αναπηρία 67% και άνω, με ετήσιο οικογενειακό εισόδημα μικρότερο από το ποσό των 23.500 ευρώ. Και τέλος, άτομα που έχουν ανάγκη μηχανικής υποστήριξης με χρήση ιατρικών συσκευών, η οποία παρέχεται κατ’ οίκον και είναι απαραίτητη για τη ζωή του ή άτομο που το βαρύνουν προστατευόμενα μέλη που έχουν ανάγκη ενεργοβόρας μηχανικής υποστήριξης, με ετήσιο οικογενειακό εισόδημα μικρότερο από το ποσό των 30.000 ευρώ.

Στις παραπάνω κατηγορίες, οι οποίες και προφανώς θα συνεχίσουν να υφίστανται, αναμένεται να γίνει ένα είδος «ξεσκαρταρίσματος», καθώς έχουν σημειωθεί αρκετές περιπτώσεις στις οποίες οι δικαιούχοι είτε δεν έχουν προσκομίσει τα απαραίτητα ανανεωμένα δικαιολογητικά είτε έχουν αποκρύψει τα ακριβή τους εισοδήματα και αυτό έχει ως αποτέλεσμα να χρήζει ριζικός επανέλεγχος. Ετσι, εκτιμάται πως το περίπου το 15% των δικαιούχων θα βρεθεί εκτός ΚΟΤ.

Αλλαγές βέβαια έρχονται και στις χρεώσεις ΥΚΩ από τη ΡΑΕ, όπως άλλωστε έχει σημειώσει ο Ελεύθερος Τύπος σε προηγούμενό του δημοσίευμα. Ειδικότερα, οι χρεώσεις Υπηρεσίας Κοινής Ωφέλειας αναμένεται να γίνουν κλιμακωτές. Αυτό με απλά λόγια σημαίνει πως ο καταναλωτής θα χρεώνεται την κάθε κιλοβατώρα που ξεπερνάει και όχι όλες τις προηγούμενες -όπως μέχρι σήμερα γίνεται και εκτίνασσε τους λογαριασμούς του ρεύματος στα ύψη.

Να υπενθυμίσουμε πως οι χρεώσεις που υπάρχουν είναι οι εξής:

• από 0 έως 1.600 kwh με τιμή 0,00699 ευρώ ανά kwh

• από 1.601 έως 2.000 kwh με τιμή 0,01570 ευρώ

• από 2.001 έως 3.000 kwh με χρέωση 0,03987 ευρώ ανά kwh

• από 3.001 kwh με τιμή 0,04488 ευρώ.
Πονοκέφαλος και για τη ΔΕΗ η εισήγηση της ΡΑΕ
Τρεις μήνες πριν, η ΔΕΗ διεκδικούσε την ανάκτηση του ποσού των 735 εκατ. ευρώ για δαπάνες οι οποίες αφορούν τις Υπηρεσίες Κοινής Ωφέλειας της περιόδου 2012 – 2015.

Οπως είχε διευκρινίσει τότε, το συγκεκριμένο ποσό προέρχεται από τις επιπλέον δαπάνες της Επιχείρησης για την ηλεκτρική ενέργεια των Μη Διασυνδεδεμένων Νησιών και για το Κοινωνικό Τιμολόγιο.

Ωστόσο, η εκτίμηση της ΡΑΕ δείχνει άλλα, αφού αναμένεται να μειωθεί περίπου στο μισό το ποσό που διεκδικεί η Επιχείρηση και να μην ξεπερνάει τα 350 – 400 εκατ. ευρώ.

Τα χρήματα αυτά, ωστόσο, σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες, θα αρχίσουν να τα πληρώνουν οι πολίτες στο διάστημα μεταξύ 2018-2022, με το μεγαλύτερα μέρος να δίνεται τη τελευταία διετία, καθώς τότε θα έχει διασυνδεθεί η Κρήτη και τα νησιά με το ηπειρωτικό σύστημα ηλεκτροδότησης και εκ των πραγμάτων θα σταματήσουν να πληρώνουν τις ΥΚΩ. Με πιο απλά λόγια, την περίοδο 2020-2022 δεν θα υπάρχουν έξτρα χρεώσεις και θα είναι πιο εύκολο για τους καταναλωτές να πληρώσουν τις ΥΚΩ της περιόδου 2012-2015.

Αξίζει να σημειωθεί πως με την κατάθεση της εισήγησης της ΡΑΕ στο υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας αναμένεται η έγκριση αυτής για να δρομολογηθούν όλα τα παραπάνω.

Αλλάζουν οι χρεώσεις στην κατανάλωση ρεύματος για εκατομμύρια νοικοκυριά

- Χάνουν το δικαίωμα στο Κοινωνικό Τιμολόγιο χιλιάδες άτομα με αλλαγή στα κριτήρια
- Πριν από τις 15 Αυγούστου οι αποφάσεις της ΡΑΕ αλλαγές στους λογαριασμούς ρεύματος
Η ΡΑΕ αλλάζει τα δεδομένα στους λογαριασμούς ρεύματος. Μέσα στις επόμενες ημέρες η Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας αναμένεται να κάνει την τελική εισήγησή της προς το υπουργείο Ενέργειας για τις αλλαγές

Οι πρώτη μεγάλη αλλαγή αφορά στις χρεώσεις Υπηρεσιών Κοινής Ωφέλειας. Σήμερα υπάρχει μια κλίμακα από 0 έως 1.600 kwh με τιμή 0,00699 ευρώ ανά kwh, μια δεύτερη από 1.601 έως 2.000 kwh με τιμή 0,01570 ευρώ, η τρίτη κλίμακα από 2.001 έως 3.000 kwh με χρέωση 0,03987 ευρώ ανά kwh και η κλίμακα πάνω από 3.001 kwh με τιμή 0,04488 ευρώ.
Με το σημερινό καθεστώς εάν κάποιος υπερβεί μία κλίμακα χρεώνεται με την τιμή της επόμενης για όλες τις κιλοβατώρες που κατανάλωσε από την πρώτη κιλοβατώρα.
Τώρα η ΡΑΕ προσανατολίζεται σε μια πιο δίκαιη κατανομή και έτσι ο καταναλωτής θα χρεώνεται με τις τιμές τις επόμενης κλίμακας μόνο για τις πρόσθετες κιλοβατώρες.
Δεν αποκλείεται πάντως να υπάρξουν και αυξήσεις στις χρεώσεις, οι δημιουργία ενδιάμεσων κλιμάκων.

Η δεύτερη αλλαγή αφορά στους 692.335 δικαιούχους του Κοινωνικού Οικιακού Τιμολογίου. Εδώ αναμένεται τα γίνουν πιο αυστηρά τα κριτήρια για την ένταξη στο ΚΟΤ, καθώς έχουν εντοπιστεί περιπτώσεις δικαιούχων που ναι μεν έχουν εισόδημα ως 12.000 ευρώ ωστόσο διαθέτουν καταθέσεις και ακίνητα στην κατοχή τους που δεν δικαιολογούν... ένδεια.

Σήμερα στο ΚΟΤ εντάσσονται οικογένειες με εισόδημα κάτω από 12.000 ευρώ, όριο το οποίο προσαυξάνεται κατά 3.000 ευρώ ανά τέκνο και με κατανάλωση ως -1.500 kwh, ενώ στην ίδια κατηγορία εντάσσονται και οι τρίτεκνοι με εισόδημα έως 23.500 ευρώ και από 200 kwh ως 1.700 kwh. Στη δεύτερη κατηγορία υπάγονται μακροχρόνια άνεργοι, άτομα με αναπηρία 67% και άνω, καθώς και άτομα που χρήζουν μηχανικής υποστήριξης.

Με πληροφορίες από euro2day

ferriesingreece2

kalimnos

sportpanic03

 

 

eshopkos-foot kalymnosinfo-foot kalymnosinfo-foot nisyrosinfo-footer lerosinfo-footer mykonos-footer santorini-footer kosinfo-foot expo-foot